Implementatie Wmebv met behulp van omnichannel kanaalstrategie
In deze kennissessie leert u wat de meerwaarde is van omnichannel en maakt u uw eerste stappen met de kanaalstrategie voor de inrichting van de Wmebv in de eigen organisatie.
Een omnichannel kanaalstrategie ondersteunt de ontwikkeling van de Wet modernisering elektronisch bestuurlijk verkeer (Wmebv) door verbeterde toegankelijkheid, gebruiksgemak en efficiëntie. Het biedt verschillende communicatiekanalen, waardoor burgers gemakkelijk contact kunnen leggen met de overheid en diensten kunnen aanvragen. Consistente informatie en communicatie over kanalen heen zorgen voor uniforme berichtgeving en veilige verzending en opslag van elektronische documenten. Een goed gecoördineerde omnichannel aanpak waarborgt ook de beveiliging en privacy van elektronische communicatie, waardoor aan de vereisten van de Wmebv wordt voldaan maar het ontwikkelen van een centraal georganiseerde administratie zorg heeft voor de kwaliteit van webformulieren en notificaties in de kanalen.
Laat u inspireren door hoe gemeente Gouda hun webformulieren en notificaties in hun kanalen hebben ingericht met een centraal postadministratie.
Deze kennissessie is bedoeld voor informatiemanagers, hoofd KCC en communicatiemedewerkers.
- Zakia Boucetta, programmamanager omnichannel VNG Realisatie
- Annemieke van Burg, programmamanager Slim snel en digitaal & strategisch informatieadviseur
Een hybride webinar met informatie over Wmebv en een omnichannel kanaalstrategie.
De webinar duurt van 09.00 tot 12.00 uur en bestaat uit een deel theorie en een deel praktijk.
Er kunnen maximaal 20 deelnemers fysiek deelnemen.